• زبان فارسی سایت راشکیان
  • English language rashkiyan site
  • موقع راشكيان باللغة الإنجليزية

ازن‌ تراپی برای بیماران مبتلا به ایدز

روش ازن تراپی برای بیماران مبتلا به ایدز موجب تقویت سیستم دفاعی بیماران شده و این روش درمانی ایمن بوده و فاقد عوارض جانبی می‌باشد

اول دسامبر، مصادف با 10 آذر روز جهانی ایدز نامگذاری شده است. قصد از نگارش نوشتار حاضر، اطلاع‌رسانی در مورد تاثیر ازن‌ تراپی بر بیماران مبتلا به ایدز می‌باشد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) اخیرا تخمین زده است که حدود 38 میلیون بیمار مبتلا به HIV در جهان زندگی می‌کنند. متاسفانه تا به امروز، هیچ درمان قطعی‌ای برای ویروس ایدز شناخته نشده است؛ فرد بیمار تنها میتواند کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشد و آن را طولانی‌تر کند. در رابطه با تاثیر مستقیم ازن بر غیرفعالسازی ویروس ایدز نمی‌توان با قاطعیت پاسخ داد. چرا که بکارگیری ازن‌ تراپی همیشه با چندین روش درمانی مکمل همزمان بوده‌است و با توجه به قواعد علوم تجربی و روش علمی، نمی‌توان بهبود وضعیت بیمار را لزوما نتیجه‌ی ازن‌ تراپی دانست؛ اما به هر حال این روش درمانی ایمن است و فاقد عوارض جانبی می‌باشد. آنچه که می‌توان با اطمینان در مورد آن اظهار نظر کرد این است که ازن‌ تراپی موجب تقویت سیستم دفاعی بیماران مبتلا به ایدز می‌شود.

تاثیر ازن‌ تراپی بر بیماران مبتلا به ایدز

* گردش خون را بهبود می‌بخشد.
*  با قابلیت اکسیدکنندگی زیادی که دارد سموم و ناخالصی‌های خون را بدون آنکه به بافت‌های سالم آسیبی بزند غیرفعال می‌کند.
* گلبول های سفید خون را تحریک می‌کند.
* منجر به انعطاف‌ پذیری گلبول‌های قرمز برای عبور از مویرگ‌های کوچک می‌شود.
* با اکسیژن رسانی به بدن بیمار، عفونت‌ها را کنترل می‌کند.

یکی از نکات حائز اهمیت این است که ویروس ایدز، قابلیت زندگی در محیط‌های اکسیژن‌دار را ندارد و به عبارت دیگر یک ویروس بی‌هوازی محسوب می‌شود؛ در نتیجه قابلیت اکسیژن‌رسانی ازن‌ تراپی به بدن بیمار، خاصیتی بسیار ارزنده می‌باشد. امید است که بیماران مبتلا به ایدز، ازن‌ تراپی را به عنوان گزینه‌ای به منظور بالا بردن سلامت خود در نظر بگیرند.